VEEL BELOVEN, WEINIG WAARMAKEN 

 Manuel Naaijen is een gedreven ondernemer met een hart voor de vloerenbranche en traprenovatie. Info@manuelnaaijen.nl  

Het is een open deur om te zeggen dat het nu totaal andere tijden zijn dan bijvoorbeeld in de Corona tijd, waar elke opdracht tegen elke prijs wel doorging. Op dit moment zijn de mensen heel voorzichtig, en willen ze veel meer vergelijken dan vroeger. Zelfs meer dan voor Corona. 

Dit is op zich niet erg, maar dit vraagt ook weer aanpassingen van ons als ondernemers. Zo ben ik eens gaan kijken hoe ik online aan klanten kan komen. Ik dacht dat wij in een wildgroei zaten van klussers die denken wel een vloer te kunnen leggen of die denken wel een trap te kunnen renoveren. Maar als je op zoek ben naar een marketeer is het helemaal een web van oplichters, zo lijkt het wel. Oplichters; ik bedoel het niet zo heel zwaar en ze zijn zeker niet allemaal oplichters maar ze er zitten wel heel veel tussen die veel beloven maar achteraf weinig waarmaken. 

Om meer bezoekers naar mijn site te krijgen, ben ik aan het kijken wat de beste optie is. Natuurlijk kan ik adverteren op bijvoorbeeld een billboard bij mij in Spijkenisse, maar als zelfs dit buitenreclamebedrijf, adverteert op Facebook om klanten te werven, dan denk ik: die billboards zullen wel niet goed werken wanneer bedrijven die niet gebruiken.  

Ik heb zelf ooit op een klein billboard geadverteerd in een supermarkt bij de kassa, ik heb daar werkelijk nooit 1 aanvraag op ontvangen. Adverteer in een plaatselijk voetbalkrantje, niet met het idee om daar opdrachten uit te halen, maar om de plaatselijke club te ondersteunen. Maar nu online zoeken naar een oplossing is een nog veel grotere opgave. Ik wordt overdonderd door bedrijven die werkelijk bergen omzet beloven, maar hoe weet je vooraf of dit wel gaat lukken? En welke garantie ontvang je dan als het niet lukt? Ja, dan hoef je hun fee niet te betalen, maar ben je wel je advertentiekosten kwijt. 

Een ander bedrijf belooft weer dat je op 1 komt in Google, iets wat natuurlijk heel belangrijk is voor ons als ondernemers om gevonden te worden. Maar hoe gaat dit bedrijf dit mij beloven? Als ze ook voor mijn collega/concurrent hetzelfde beloven? Ik heb inmiddels flink wat marketingbureaus versleten die mijn Facebook campagne bouwen, maar geen tot bijna geen resultaten behalen. En val maar eens op in Facebook, waar alle concurrenten ook adverteren, en de bezoekers niet geïnteresseerd zijn in ons product. 

Ik zal nooit zelf mijn advertenties gaan bouwen, dat is niet mijn vak en ik hou mij lekker bij mijn trappen, maar ben mij wel aan het verdiepen in deze wereld door boeken te gaan lezen over online adver- teren, en hoop op deze manier er achter te komen, waar een goeie marketeer aan moet voldoen en hoe ik kan zien of zij hun vak wel verstaan. Want ook in die branche is er geen keurmerk, zodat wij kunnen zien wie wel of niet betrouwbaar is. 

 

 

 

 

 

 

Copyright
© 2024 Business Content Media Den Haag. Niets uit dit artikel of deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie, microfilm, elektronisch,  op geluidsband of op welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever Business Content Media/Vakblad Vloeren Business magazine.

Dit artikel is verschenen in Vakblad Vloeren Business magazine, editie Maart/april 2024. Nog geen abonnement of wilt u een abonnement cadeau geven? Mail naar linda@businesscontentmedia.nl voor de meest recente aanbieding