Ton Magdelijns Interieur Design bestaat 30 jaar
Ton Magdelijns Interieur Design bestond eind vorig jaar 30 jaar. De bekende winkel is in Den Haag te vinden in het Statenkwartier. Alweer drie decennia terug startte Ton, die geboren is in het Statenkwartier, samen met zijn vrouw Ankie het bedrijf. De onderneming vestigde zich aan de Aert van der Goesstraat. Klanten weten de winkel goed te vinden, omdat deze al dertig jaar op dezelfde plek zit en daar groeide het uit tot een begrip.
Zoon Mark Magdelijns heeft nu dagelijkse leiding over het bedrijf. Hij werkt er ook al bijna twintig jaar. In die beginfase focuste Ton zich op harde vloeren. Dat was een logische stap, want dit type vloeren was op dat moment erg in opkomst. In de loop van de jaren ontwikkelde deze onderneming zich verder tot een complete woninginrichter.
Vloeren van eerlijke grondstoffen Bij deze zaak werken ze met vloeren die gemaakt zijn van eerlijke en natuurlijke grondstoffen. Denk hierbij aan hout, marmoleum, kurk en bamboe. ‘Ik vind dit een mooie basis om mee te werken gezien de tijd waarin we leven. Duurzaamheid is zeker een onderwerp op de agenda. Graag maken wij onze klanten daarom bewust van de veelzijdigheid en de diverse mogelijkheden die vloeren die geproduceerd zijn van natuurlijke materialen te bieden hebben. Wat een eerlijke vloer is? Deze is in de eerste plaats duurzaam en vriendelijk in onderhoud. Hij kan verder worden geplaatst Veel voordelen dus,’ aldus Mark.
Laatste trends
Ton Magdelijns Interieur Trends biedt klanten altijd de laatste trends. Mark: ‘Door onder andere het bezoeken van beurzen weten wij precies wat er op dat moment gewild is. Visgraatvloeren leggen wij bijvoorbeeld nog steeds erg veel. Maar we merken dat er ook meer vraag komt naar andere patroonvloeren, zoals het blokpatroon, het Versailles-patroon en de Hongaarse punt. Momenteel verkopen en plaatsen we trouwens weer meer de rechte plank. Als het om harde vloeren gaat, werken we ook samen met vooraanstaande leveranciers uit Nederland.’
Klantwensen staan centraal
Bij Interieur Design staat de klant en zijn wensen centraal. ‘Uiteraard. Klanten komen geregeld bij ons binnen met een idee, maar weten dan nog niet wat er allemaal mogelijk is. Door altijd goed door te vragen, komen wij achter de klantwensen. Vervolgens geven wij aan op welke manier wij die wensen vorm kunnen geven. Soms is dat op een totaal andere wijze dan ze hadden gedacht. Bij het kiezen van het materiaal kijken we altijd eerst wat praktisch en mooi is. Daarna richten wij onze ogen op de kleurstelling en het motief van een vloer. We zorgen er altijd voor dat het een mooi plaatje wordt,’ besluit de ondernemer.
Copyright
© 2024/2025 Business Content Media Den Haag. Niets uit dit artikel of deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie, microfilm, elektronisch, op geluidsband of op welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever Business Content Media/Vakblad Home Deco magazine.
Dit artikel is verschenen in Vakblad Vloeren Business Magazine, editie december 2024. Nog geen abonnement of wilt u een abonnement cadeau geven? Mail naar linda@businesscontentmedia.nl voor de meest recente aanbieding