Met ongeveer 1.000 exposanten en speciale exposities geeft de organisatie van DOMOTEX 2024 in Hannover aan dat de komende editie van de grootste vloerenvakbeurs van de wereld staat te trappelen om te beginnen op 11 januari. De beurs duurt tot en met 14 januari.

Deze circa 1.000 exposanten komen uit 130 landen en daaronder vinden we namen zoals Tisca Austria, ABC Italia, Javi Home, Rezas, Oriental Weavers, Merinos, Otto Golze, Lalee, Amorim, SwissKrono, MeisterWerke, Design Parquet, Republic, mFLor, Neuhofer, SELIT, Välinge en vele andere. Daarnaast zijn er dus de speciale opstellingen ter informatie en inspiratie van de bezoekers zoals THE GREEN COLLECTIONRETAILERS’ PARK en de Mood Spaces designed by Holly Becker . Een bijzonder hoogtepunt volgens de organisatie is Insight Italy. Voor het eerst stelt de beurs een land centraal in een presentatie met aandacht voor de trends, designs en vernieuwingen binnen de Italiaanse tapijt- en vloerenindustrie.

“Heb je jezelf ooit afgevraagd waarom een materiaal, een design of een specifiek product wel populair is in het ene land maar niet in het andere? Met deze eerste Insight geven we antwoord op deze vraag en gaan we de diepte in bij het kennismaken met een land ” aldus Sonia Wedell-Castellano, directeur van DOMOTEX. “We willen weergeven wat de markt van een land bijzonder maakt en hoe je deze als buitenlandse firma het beste kunt benaderen. De opstelling is ook bedoeld om te inspireren en om de contacten met dit land verder te promoten en op gang te helpen.”

Insight Italy beslaat in totaal 600 m² in de hallen 2 en 22 en daarmee is designgericht en creatief Italië het eerste land in dit nieuwe concept van de beurs. Ontwerper Camilla Bellini en interieurontwerper Gaia Miacola hebben trend presentaties gemaakt, Materially heeft een materialenbank, er is een gezellige netwerk area en hier vindt ook het lezingenprogramma DOMOTEX on Stage plaats voor en door architecten, interior designers en inkopers.

“Bij Insight Italy ligt de focus op het belang van materialen bij interieurontwerpen. Via de bijdragen van designers en materiaalexperts zoals Materially willen we nieuwe perspectieven en ideeën geven en de bijdrage van Italië laten zien op het gebied van duurzaam tapijt en duurzame vloerbedekkingen”, aldus Andreas Züge, General Manager Hannover Fairs International GmbH. Zoals bij “Il cielo in una stanza” (de hemel in een kamer), waarbij Materially de bezoekers meeneemt op een reis door Italiaans onderzoek naar duurzame vloeroplossingen. Om zoveel mogelijk Italiaanse bezoekers naar DOMOTEX te krijgen zijn er nonstop exclusieve vluchten geregeld van Malpensa in Milaan naar Hannover, iedere ochtend en avond, van 10 tot en met 13 januari. Zowel enkele reizen als retours, er is de organisatie veel aan gelegen om de Italianen binnen te vliegen om in Duitsland naar hun eigen land te komen kijken. En naar de producten uit andere landen uiteraard.

Tientallen jaren lang is DOMOTEX naar eigen zeggen het ontmoetingspunt voor de globale vloerenindustrie en, zo stelt men, het is de enige beurs ter wereld waar tapijt en andere vloerbedekkingen naast elkaar kunnen staan. Met deze nieuwe opzet en focus op een bepaald land denkt de beurs deze positie als marktleider te kunnen volhouden. Sonia Wedell-Castellano, tot slot: “Doe met ons mee op DOMOTEX! Kom naar Hannover en ontdek de nieuwste trends, de nieuwste producten en wissel van gedachten met exposanten en andere bezoekers. Het is het volledig waard om langs te komen!”

www.domotex.de