Stichting Promotie Houten Vloeren is in januari gestart met het informeren van parketspecialisten in het hele land over de nieuwe landelijke campagne voor het promoten van houten vloeren. Maandag 26 februari is de laatste bijeenkomst. Aanmelden voor deze bijeenkomst kan nog tot vrijdag 23 februari.

Tijdens de bijeenkomst neemt Guido Brouwer van het creatieve marketingbureau GB10 de parketspecialisten mee in de diepte van de campagne. De key message is ‘als je van écht hout’ en de afzender is eerlijke vloeren.

Bij de campagne gaat het over de voordelen van houten vloeren. Want houten vloeren zijn niet alleen natuurlijk mooi, maar ook een duurzame keuze die het milieu respecteert. Een houten vloer gaat veel langer mee, kan indien gewenst worden aangepast aan veranderde woonsmaak, vereist weinig onderhoud, is perfect compatibel met vloerverwarming en draagt bij aan een positieve CO2-opslag, waardoor het een milieuvriendelijke keuze is voor elke bewuste consument.

Om deze voordelen van houten vloeren effectief te communiceren naar een breed publiek, is er point-of-sale (POS) materiaal ontwikkeld waarmee de parketspecialisten de boodschap van duurzaamheid en kwaliteit direct overbrengen aan de consument. Deze pos is niet alleen informatief, maar ook inspirerend, waarmee het direct een ‘conversation starter’ is tussen de consument en de vakspecialist.

De campagne wordt ondersteund door de website www.eerlijkevloeren.nl, waar consumenten en professionals alle informatie kunnen vinden over de voordelen en het onderhoud van houten vloeren. Daarnaast zijn sociale mediakanalen zoals Instagram, Facebook en Pinterest in gebruik genomen om de boodschap van eerlijke vloeren te versterken.

Ben jij parketspecialist en wil je onderdeel zijn van een beweging die de waardering voor houten vloeren nieuw leven inblaast? Meld je uiterlijk vrijdag 23 februari aan voor de laatste bijeenkomst door een mail te sturen naar info@parketinformatie.nl. De bijeenkomst is maandag 26 februari, 13.30 uur bij Joka in Rotterdam.