Floer, het vloerenmerk gevestigd in Groningen, kondigt vol enthousiasme plannen aan om de grenzen te verleggen binnen Europa. “Met een indrukwekkende collectie van unieke vloeren, waaronder het razend populaire Walvisgraat PVC en het extra brede Landhuis Laminaat, heeft Floer zich gevestigd als toonaangevend vloerenmerk en -groothandel binnen de Nederlandse markt. Nu is het dus hoog tijd om het succesverhaal richting de rest van Europa te brengen”, aldus het bedrijf.

Binnen de nationale grenzen heeft Floer naar eigen zeggen een uitstekende reputatie opgebouwd dankzij de unieke vloeren collecties. “Deze collecties bieden de perfecte mix van stijlvol design en hoogwaardige kwaliteit; en dat allemaal van Nederlandse bodem! Het Walvisgraat PVC, met zijn XL visgraatpatroon, simplistische schoonheid en duurzame eigenschappen is een ware favoriet geworden bij zowel particulieren als professionals. Ook het extra brede Landhuis Laminaat is een geliefde keuze vanwege de tijdloze uitstraling en robuuste constructie.”

Floer is ervan overtuigd dat de uniciteit en kwaliteit van onder andere deze vloeren en akoestische wandpanelen de Europese consumenten zullen aanspreken. “We geloven dat de schoonheid en duurzaamheid van onze vloeren niet gebonden is aan landsgrenzen, en we kijken ernaar uit om Europa te veroveren met ons unieke vakmanschap”, aldus Lennart Groenewold, founder van Floer.

“Om deze grensverleggende stap mogelijk te maken heeft Floer een toegewijd team samengesteld dat zich richt op de uitbreiding buiten Nederland. Het team legt de focus op de marktontwikkeling, distributiepartnerships en het bieden van uitstekende klantenservice in de verschillende Europese landen en talen. Momenteel heeft het vloerenmerk meer dan 90 dealers binnen Nederland, en een aantal (2) in België; deze nummers zullen ongetwijfeld stijgen aangezien Floer zal samenwerken met meer zorgvuldig geselecteerde partners en leveranciers. De toevoegingen van een Engelse, Franse en Vlaamse variant van de website stellen Floer in staat om haar klantenbestand aanzienlijk uit te breiden richting de zuiderburen en de buren aan de andere kant van het kanaal. Dit allemaal om ervoor te zorgen dat de unieke vloeren van Floer beschikbaar zijn voor consumenten uit heel Europa.”

“Floer is er trots op dat het zich heeft gevestigd als een jong en toonaangevend bedrijf in Nederland, en ziet de uitbreiding naar Europa als een spannende nieuwe mijlpaal. Het merk blijft vasthouden aan de kernwaarden van stijl, kwaliteit en klanttevredenheid om een naadloze overgang naar de Europese markt te waarborgen. De introductie van Floer in Europa biedt Europese consumenten de mogelijkheid om te genieten van de unieke vloeren van een betrouwbaar en innovatief merk. Floer kijkt ernaar uit om langdurige relaties op te bouwen met klanten in heel Europa en hen te voorzien van hoogwaardige vloeroplossingen die een statement maken in elk interieur.”