Vanavond is om 18:43 uur de première in het reclameblok van NPO1 van de nieuwe commercial van Interfloor. Het bedrijf uit Zwartsluis wil hiermee de naamsbekendheid van Interfloor flink vergroten en op deze manier nog meer consumenten met de naam Interfloor op de lippen naar de dealers zien te krijgen. Op de foto hierboven acteur Dirk Zeelenberg met aan zijn zij Denise en Jeanine Nekeman van Interfloor.

Lens Nekeman van Interfloor: “Ik had dit idee al 20 jaar in mijn achterhoofd. Interfloor staat goed op de rit en dit is het laatste stapje dat nog ontbrak. De naamsbekendheid van Interfloor is al groot, dat bleek uit een recent onderzoek dat is gehouden onder consumenten. We nemen ook al een groot deel van de markt voor tapijt en PVC voor onze rekening en zijn veruit marktleider. Dit is het duwtje dat bedoeld is om onze klanten, de retailers, nog eens extra te ondersteunen.”

Hij geeft toe dat het filmen van een commercial voor televisie en de social media een hele stap is geweest voor het bedrijf: “Dit werkt alleen wanneer je het blijft herhalen, een keer of wat uitzenden heeft geen zin. De campagne moet dus continuïteit hebben. Tegelijkertijd brengt dit kosten met zich mee die wel weer terugverdiend moeten worden door de omzet van de hopelijk gestegen vraag naar onze vloeren. We zijn zeker niet over één nacht ijs gaan.”

De vertegenwoordigers van Interfloor zijn vanaf januari bezig geweest met het toelichten van de campagne aan de klanten. “De reacties zijn top, iedereen is blij met deze impuls van onze kant. Op televisie zie je wel dat winkelketens adverteren, zoals Leen Bakker en Carpetright, maar vloerenmerken zie je niet echt. Vroeger had je commercials van Louis Depoortere, Heuga, Parade, Silvester: een dijk van een tapijt. De laatste die ik mij herinner is Desso AirMaster met een basketballer die niemand in Nederland kende. Met Dirk Zeelenberg hebben we een herkenbaar gezicht voor Interfloor, hij is sympathiek en benaderbaar. In het echt ook, trouwens, ik heb hem zelf benaderd voor deze campagne. Een leuke vent.”

Het is de bedoeling dat de acteur het gezicht blijft van Interfloor met telkens een ander verhaal waarin hij de hoofdrol speelt.  De campagne is dus te zien in de reclameblokken bij de publieke omroepen en op social mediakanalen als Instagram en YouTube. Daarnaast zijn er 50.000 brochures gedrukt waar het vrolijke gezicht van Zeelenberg ook op staat. Lens vertelt nog even op de opnames van de commercial: “Het huis waar we twee dagen lang filmden had een betonlook gietvloer in de woonkamer: ideaal om snel onze vloeren overheen te leggen en weer weg te halen. De slaapkamer had parket dus daar kon mooi een karpet op en ook de trap hebben we tijdelijk gestoffeerd.”

Het hele team van Interfloor is actief betrokken bij het opzetten en uitvoeren van de campagne: “De directie, dus mijn dochters en ik, maar ook Johan Mulder en zijn assistente hebben heel veel voorwerk gedaan, zoals de mooie brochures die in een display bij alle dealers wordt bezorgd als meeneem magazine. De mensen van IQ Media uit Zwolle, die veel ervaring hebben met woonspotjes, nemen ons weer veel werk uit handen met het opzetten en beheren van de speciale actiesite en de andere kanalen. Ik ben erg blij met dit bureau.” Lens heeft bewust gekozen voor de reclameblokken bij de publieke omroepen: “Daar zitten voor mijn gevoel de betere programma’s waar we bij passen en IQ Media heeft dit bevestigd. Vanavond dus voor het eerst op televisie en daarna tussen 18 en 23 uur op de drie netten in de reclameblokken. Er is berekend dat zo’n 3.5 miljoen mensen bij elkaar opgeteld per maand de commercial zullen zien. Ik zie het als een enorme stimulans voor onze klanten, maar ook voor onszelf. De dynamiek van deze campagne is ook voor Interfloor een prima aanjager voor nu en later.”