PGN meldt: “De leden van de ParketGroep Nederland zijn specialisten in houten vloeren en bieden met hun vakmanschap een totaalaanpak voor consumenten. Als eerste stap in de oriëntatie op een nieuwe vloer wordt er nu het speciale magazine “Parket” aangeboden, dat hiervoor speciaal ontwikkeld is .”

In dit magazine kan de consument op basis van de vele foto’s een eerste idee krijgen wat voor vloer men wenst voor de inrichting van het huis. En via informatie en tips van de vakman ook meer leren over de belangrijkste punten, waar men rekening mee moet houden bij de aanschaf van een nieuwe (houten) vloer. “Het magazine is maar liefst 76 pagina’s dik en fraai afgewerkt. Een echt bewaarmagazine.”

In dit tijdschrift wordt de vakman “Bas van Houten” geïntroduceerd. Hij vertelt over het leggen van vloeren, geeft tips en adviezen en laat zien dat vakmanschap een heel belangrijke reden is om een vloer te kopen bij de ParketGroep winkels. Inmiddels is Bas van Houten ook toegevoegd aan de website van de ParketGroep en zijn de tips ook hierop te lezen (www.parketgroep.nl). Storytelling en de parketwereld; ik vind het een gewaagde maar goede insteek naar consumenten.

Het magazine Parket wordt aan consumenten ter beschikking gesteld die langs komen in de winkel, informatie aanvragen via de website of het boekje bestellen via parketgroep.nl. Tevens zal er een online bladerbare versie beschikbaar komen, die op de website van de aangesloten leden gebruikt kan worden. Voor elk lid van de ParketGroep Nederland is een eigen versie gemaakt van het magazine Parket. Dit betekent dat de naam en het logo vermeld worden, er een introductie is van de ondernemer en de adresgegevens op de achterzijde staan. “Daarmee kan dit inspiratiemagazine als uitgave van de eigen winkel aan de consument worden meegegeven. Een extra middel om klanten te verleiden om weer terug te komen naar de winkel.”

Het nieuwe magazine Parket is mede tot stand gekomen door de PGN – partners, die massaal fotomateriaal ter beschikking hebben gesteld. Het is de bedoeling dat dit magazine regelmatig in een vernieuwde versie uitgebracht wordt, zodat het altijd actueel blijft.

Mocht U geïnteresseerd zijn in dit nieuwe magazine stuur dan een mail naar Theo van Elk (theo@theretailexperience.nl)