Tijdens een persevenement in de Van Nelle fabriek in Rotterdam presenteerde Deutsche Messe, de organisatie achter Domotex, de opzet van de komende editie van de grootste vakbeurs voor vloeren in Europa. Sonia Wedell-Castellano, Global Director van Domotex: “Met Atmysphere hebben we een centraal thema dat exposanten en bezoekers aanspreekt. Gezondheid, goede akoestiek, duurzaamheid, het buitenleven en de vloer als onderdeel van het totale interieur zijn de bestanddelen van Atmysphere die we zullen tonen tijdens de beurs.”

Om het thema en de bijbehorende Framing Trends ruim baan te geven is de gehele hal 8 van het beurscomplex in Hannover gereserveerd voor Atmysphere en de trends. De exposanten die vorig jaar naast de trendpresentatie stonden (en die, zo gaf de Global Director eerlijk toe, niet tevreden waren over hun plek) zijn verhuisd naar hallen 11 en 12 om tussen hun vakgenoten te staan. Er zijn nieuwkomers op de beurs en partijen die niet ingetekend hebben voor dit jaar (zoals bij iedere beurs), maar grote spelers als Associated Weavers, Uzin Utz, IVC, Lanoo en Meister doen weer mee.

Mattias Dreher, verantwoordelijk voor het werven van Belgische exposanten voor Domotex, meldde 64 exposanten plus 3 uit Luxemburg. Victor Koppelaar, verantwoordelijk voor Nederland meldde 40 exposanten uit ons land. “Dit zijn er iets meer dan vorig jaar, maar ik ben vooral blij met de komst van nieuwkomers Niaga, Hardick, Exclusive Plint en I4F.” De Nederlandse bedrijven zijn te vinden in hallen 3, 11, 12 en 13.

Er waren zes standhouders uitgenodigd om kort een tipje van de sluier te lichten over hun nieuwe producten. Bijlard International, Easydek, Ciranova, Louis Depoortere, Machinefabriek ETF en Low & Bonar toonden noviteiten waarover u kunt lezen in het komende nummer van Vloeren Business Magazine. En uiteraard kunt u deze zes bedrijven, plus alle andere exposanten, bezoeken in Hannover van 10-13 januari 2020. Sterker nog, als vloerenprofessional hoort u deze beurs niet te missen.

www.domotex.de