BAU München heeft zich van een bouwbeurs voor Zuid_Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk ontwikkeld tot een internationaal platform met meer dan 2.200 deelnemers uit 45 landen en meer dan 250.000 bezoekers, waarvan 34 procent inmiddels van buiten Duitsland komt. Na vier jaar gedwongen pauze (de beurs wordt om het jaar gehouden en de pandemie was spelbreker) vind de 2023 editie plaats van 17 tot en met 22 april aanstaande.

Wat ooit begon met een paar stands met vloerenfabrikanten en producenten van vloertechnische producten is uitgegroeid tot het beursmoment bij uitstek om internationaal producten te presenteren voor architecten, aannemers, vloerenleggers en detaillisten uit Duitsland en ver daarbuiten. Het hoofdthema van dit jaar is (hoe kan het ook anders) het belang van duurzaam en zo klimaatneutraal mogelijk bouwen en de Duitse Minister van Wonen, Stadsontwikkeling en Bouwen, Klara Geywitz, zal met een toespraak over dit onderwerp de beurs op 17 april openen.

Het bouwen van morgen en de architectuur van de toekomst staan centraal op het beursterrein van München. Daarnaast is er veel aandacht voor de digitale transformatie binnen bouwen, circulariteit en natuurlijke bouwproducten. Er is een Innovation Hub, ruimte voor start-up bedrijven met vernieuwende producten en er worden diverse bouw- en architectuurprijzen uitgereikt. Wat betreft de aanwezigheid van vloerenproducenten: Inde hallen A5 en A6 zijn deze verzameld met namen als HARO, Gerflor, mFLOR, Estillon, Janser, COREtec, emco en Tarkett. Maar ook FB Hout, Baltic Wood, Saicos, Floorify, Decospan, Lamett, Rubio Monocoat, Viva Floors, Boen en Bauwerk zijn aanwezig.

bau-muenchen.com