Het moet er uit zien als hout, maar eenvoudiger om te leggen en te onderhouden plus het mag niet te veel kosten. Dit zijn de redenen waarom steeds meer mensen voor een designvloer kiezen en waarom steeds meer parketfabrikanten deze vloeren ook maken. HARO vormt daarop geen uitzondering.

Met name een houtoptiek in de keuken of badkamer (maar ook in de gang) is veelgevraagd dezer dagen en HARO heeft de DISANO Classic Aqua om aan deze vraag te voldoen. Er zijn twee formaten: een plank van 2,035 x235 x 9.3 mm en een tegel van 313 x632 x9,3 mm. Er zijn 21 dessins voor de plank en 6 voor de tegel. Volop keuze, aldus de fabrikant. Een matte afwerking en een voelbare structuur dragen bij aan het bijna-echt effect van de vloer, zo stelt HARO.

De delen hebben een v-groef aan vier zijden, hebben 25 jaar garantie, een 5G Fold Down verbinding en een AquaReject kern plus een kurk onderzijde voor geluiddemping. Geschikt voor vloerverwarming en vloerkoeling. Dimensiestabiel, ongevoelig voor UV-straling (dat klinkt alls een zeer sterke claim) en voor gebruiksklasse 23/33.

Hoe kiezen klanten hun kleur? Met het Easy Selling concept dat de Beierse fabrikant heeft ontwikkeld wordt dit eenvoudiger: eerst het formaat kiezen (plank of tegel), dan kiezen uit de kleuren wit, naturel, bruin of grijs bij de houtdessins van de planken of uit de zes steendecoren van de tegel. Dat klinkt als een zeer open deur, maar blijkbaar is dit voor de Duitsers een revolutionair verkoopconcept.

DISANO Classic Aqua bevat geen pvc en plasticiden en heeft dan ook het Blaue Engel keurmerk ontvangen.Onderhouden gaat met Aqua Shield van HARO, dat meteen ook een mooi serviceproduct is voor de dealer. De Aqua Shield beschermlaag zorgt er voor dat vocht echt niet doordringt in de vloer en frist deze op.