In 2021 viert THOMSIT zijn 75-jarig bedrijfsjubileum, met talrijke acties in de loop van het jaar. THOMSIT werd in 1946 als productmerk van de Thompson-Werke GmbH in Düsseldorf opgericht en maakt sinds 2017 als topmerk voor vloertechniek deel uit van PCI Augsburg GmbH, de toonaangevende fabrikant van bouwchemische producten in Duitsland, met meer dan 1200 medewerkers en een omzet van meer dan 300 miljoen Euro.

Sinds de oprichting in 1946 heeft THOMSIT met talrijke innovatieve producten gezorgd voor een revolutie op de markt voor vloerbedekkings- en parket-legmaterialen. Het eerste toonaangevende product op de markt was in 1946 THOMSIT A, de op dat moment eerste oplosmiddelvrije, kant-en-klare linoleumlijm.

THOMSIT – vanaf 1972 onderdeel van Henkel AG Düsseldorf – presenteerde in de loop van de jaren diverse andere baanbrekende producten en richtte zich met name op de permanente doorontwikkeling van oplosmiddelvrije producten. Met de introductie van de Flextec-technologie in 2004 maakte THOMSIT ten slotte een eind aan de productie van oplosmiddelhoudende parketlijmen in Duitsland en de Benelux. De nieuwe, zeer krachtige lijmen waren destijds een noviteit op de markt. Een andere innovatie was de turbo-technologie in 2009, die de THOMSIT-voorstrijk R 766, de benchmark in de branche, nog sneller maakte – een duidelijk concurrentievoordeel, met name voor bouwplaatsen waar onder tijdsdruk wordt gewerkt.

Dankzij innovatieve producten was THOMSIT steeds zijn tijd vooruit en erop gericht om baanbrekende producten continu verder te ontwikkelen, om op proactieve wijze in te spelen op veranderde marktomstandigheden. Zo ontwikkelde THOMSIT in 2008 het eerste stofarme egaliseermiddel THOMSIT XXL POWER, dat – net als de beide egaliseermiddelen AS 1 RAPID en XXL XPRESS – tot op heden continu geoptimaliseerd wordt.

Een belangrijke mijlpaal was de overname van de West-Europese bouwchemietak van Henkel AG door PCI Augsburg GmbH in 2017. PCI integreerde THOMSIT in zijn productportfolio en bouwde dankzij de verwerving van de op één na grootste onderneming op het gebied van vloertechniek in het Duitstalige gebied zijn portfolio voor bouwchemische producten verder uit.

De onderscheiding als “Merk van de eeuw” in de vloertechniek 2019 van de gerenommeerde uitgeversgroep “Die Zeit“ beloonde de talrijke innovaties van THOMSIT. THOMSIT, in 2020 door Focus Money Duitsland uitgeroepen tot “Digital Champion”, is ook op digitaal gebied innovatief. Digitale diensten zijn bijvoorbeeld een online-projectadviseur, die kan helpen bij het opstellen van een individueel opbouwadvies, en een online-verbruiksberekenaar voor elke bouwplaats.

“Ondanks de indrukwekkende historie houden we ons niet zozeer bezig met een terugblik op de lange geschiedenis van onze onderneming, maar kijken wij vooral naar de toekomst. THOMSIT is een dynamisch merk, dat al tientallen jaren toonaangevend is binnen de branche en altijd al zijn tijd vooruit was“, aldus Holger Sommer, Director Business Unit Floor Laying Systems. “Maar het zijn vooral onze klanten die ons hebben gemaakt tot wat we vandaag de dag zijn, en hiervoor willen wij alle klanten bedanken met speciale acties in het jubileumjaar 2021.“

De THOMSIT-klanten profiteren in de loop van 2021 gelijk van meerdere jubileumactiviteiten. Naast de 2-maandelijkse jubileum-verkoopacties start THOMSIT binnenkort een social media actie. Elke deelnemer stuurt een (project-) foto op, waarop een THOMSIT-product resp. het merk zichtbaar is. De inzenders maken kans op hele mooie prijzen.