Unilin heeft de organisatie van zijn Nederlandse customer service afdeling herzien om beter in te spelen op de wensen van zijn klanten. Binnenkort kunnen klanten weer direct telefonisch contact opnemen met lokale klantenteams in de filialen verspreid over Nederland. Deze wijziging komt voort uit de feedback die Unilin heeft ontvangen van zijn klanten en de ervaringen met een gecentraliseerd klantenservicemodel, dat minder flexibiliteit bood. Parallel aan deze verandering zet Unilin ook sterk in op strategische groei en innovatie om haar positie in de Nederlandse markt verder te versterken.
Na anderhalf jaar ervaring met een gecentraliseerd customer service model in het hoofdkantoor in Rotterdam heeft Unilin besloten terug te keren naar een meer gedecentraliseerde structuur. De filialen zullen de verantwoordelijkheid voor klantencontact opnieuw overnemen. Dit biedt klanten de mogelijkheid om sneller en effectiever geholpen te worden door de voor hun bekende mensen.
Naast de herinrichting van de customer service dienst in Nederland, worden ook enkele ondersteunende diensten geleidelijk geïntegreerd in het hoofdkantoor in België. Deze stap past binnen de strategie van Unilin om bewust te kiezen voor lokalisering waar dat waarde toevoegt voor de klant, en centralisatie waar dat operationeel logisch is. De organisatie bekijkt momenteel zorgvuldig de impact van deze veranderingen op het personeelsbestand, met bijzondere aandacht voor een respectvolle en transparante aanpak richting alle betrokken medewerkers.
Unilin richt zich naast de wijziging van de interne organisatie ook op verdere groei en innovatie door te investeren in strategische initiatieven. Deze groei initiatieven focussen zich o.a. op de projectmarkt, woninginrichter en ZZP’er. De komende weken & maanden worden deze initiatieven openbaar gemaakt. Daarnaast wordt er ook gewerkt aan productinnovaties waaronder de vernieuwing van de Roots collectie van Moduleo, alsook de lancering van de nieuwe Quick-Step productinnovatie Lumic.
Pieter De Mets, Business Director Nederland, voegt hieraan toe: “Met de hernieuwde focus op lokale klantenteams zetten we een belangrijke stap in het verbeteren van de klanttevredenheid. Deze verandering stelt ons in staat om flexibeler en sneller in te spelen op de specifieke behoeften van onze klanten, wat de samenwerking verder versterkt. Dit past binnen onze bredere visie om de klant centraal te stellen en continu te investeren in zowel service als productinnovatie. We vragen echter om wat geduld van onze klanten tijdens deze overgangsperiode, aangezien we alles in werking stellen om de overstap zo vlot mogelijk te laten verlopen.”