Deze week heeft Stichting Promotie Houten Vloeren (SPH) tijdens de Algemene Ledenvergadering alle aangesloten leveranciers bijgepraat over de plannen voor 2026. Ter voorbereiding op deze plannen werd een uitgebreide enquête gehouden onder de aangesloten parketspeciaalzaken. De uitkomsten geven een duidelijk beeld van de behoeften in de branche.

Uit de enquête blijkt onder andere dat parketspeciaalzaken vooral behoefte hebben aan meer online zichtbaarheid, zowel via de bekende online kanalen als via nieuwe mogelijkheden die AI-tools bieden. Daarnaast gaven zij aan veel waarde te hechten aan de voortzetting en verdere ontwikkeling van het Informatiecentrum Parket & Vloerverwarming, dat een belangrijke rol speelt in het correct informeren van professionals en consumenten.

Ook is er de wens om af en toe gerichte consumentenacties te organiseren in samenwerking met de parketspeciaalzaken. SPH bevestigt dat deze signalen serieus worden genomen en dat ze in 2026 verder worden uitgewerkt in concrete programma’s en campagnes. De ALV werd afgesloten met een gezellige nazit waar leden en leveranciers de gelegenheid hadden om na te praten en ideeën uit te wisselen. De sfeer was positief en constructief, met een gedeelde ambitie om de branche verder te versterken.






