Het Belgische merk Coretec interviewt regelmatig verkooppunten van deze vloerbedekkingen. Deze keer worden er vragen gesteld aan Carlo Heinemans van Groter in Wonen Gronsveld.
Kunt u iets vertellen over uzelf en hoe u in het vak van vloeren en woninginrichting terecht bent gekomen?
“Mijn oom had een eigen woninginrichtingswinkel waar 3 ooms en 3 neven werkzaam waren. Mijn vader was woningstoffeerder. Dus eigenlijk heb ik het vak met de paplepel binnen gekregen. Na mijn opleiding, waarin ik in het laatste jaar stage heb gelopen in de winkel van mijn oom, ben ik meteen fulltime in dienst gegaan.”
Wat maakt woninginrichting in uw stad/gemeente en omgeving uniek?
“Woninginrichting in het algemeen is een mooi vak. Wij worden nauw betrokken bij het inrichting van het huis van onze klanten. Door de juiste adviezen en keuzes zorgen wij dat onze klanten zich thuis voelen in hun woning.”
Welke trends ziet u momenteel in de interieurbranche?
“Aan de ene kant vloeren die een warme uitstraling hebben maar vooral praktisch zijn in onderhoud. Aan de andere kant wordt er wel weer meer met stof gewerkt in de gordijnen, vloerkleden en meubels voor de sfeer en de akoestiek.”
U bent dealer van onder andere het merk COREtec. Hoe ben u met dit merk in aanraking gekomen?
“Via onze groothandel/leverancier Headlam die Coretec een aantal jaren geleden heeft geïntroduceerd en gepresenteerd.”
In wat onderscheid het merk CORtec zich van de andere vloeren die u ook verkoopt?
“Het onderscheidende is de natuurlijke kurk ondervloer. Isolatie, geluiddemping 10dB en egaliserend vermogen zijn daarbij de belangrijkste eigenschappen. Daarnaast hebben de planken een natuurlijke en matte uitstraling.”
Welke andere vloeren verkoopt u ?
“Moduleo lay Red + dryback, Quick-Step laminaat en PVC, Belakos dryback en Rigid Click, tapijt van Interfloor, Desso, Bonaparte, Parade en Belakos. Marmoleum van Forbo.
COREtec hecht veel waarde aan duurzaamheid. Ziet u dit ook terug bij de consument? Is dit belangrijk in de keuze?
“Steeds meer consumenten vragen er wel naar maar er zijn er maar weinig die precies weten wat dit precies inhoudt. Het is dan aan ons om de klant hier verder over te informeren.”
Welke producten verkoopt u nog naast vloerbedekking ?
“Alle soorten raambekleding en insectenwering.”
Hoe helpt u klanten bij het maken van keuzes als ze niet goed weten wat ze willen?.
“Door het gesprek aan te gaan en hierbij goed te luisteren naar de wensen van de klant. Vooral de signalen opvangen van alles wat de klant niet wil is hier van belang.”
Wat is uw ultieme tip voor mensen die hun huis een make-over willen geven?
“Kijk naar de mogelijkheden binnen je budget. Geef dit duidelijk aan tijdens het aanvangsgesprek. Als niet alles in een keer mogelijk is begin dan met de meest ingrijpende werkzaamheden, zoals vloer en wanden.”