De Comafin Groep, franchisegever van de woonformules Thuisin, Woninginrichting-Aanhuis.nl en de Woonspecialist met gezamenlijk ruim 160 winkels, heeft onlangs een nieuw duurzame vloerenconcept geïntroduceerd.

Eijkelkamp, directeur De Comafin Groep: “Vanuit onze winkels horen we steeds vaker dat consumenten willen weten waar een vloer precies uit bestaat en waar een vloer vandaan komt. Je merkt dat duurzaamheid een steeds belangrijker thema wordt en daar willen wij natuurlijk op inspelen.”

Samen met leveranciers Dersimo en Headlam is onderzocht welke producten voor deze formules interessant kunnen zijn. Daarbij is voldaan aan strenge criteria van het keurmerk Der Blaue Engel; de producten zijn CO2 neutraal en geproduceerd in Europa. Uiteindelijk heeft dit geleid tot een collectie van 70 vloeren die allemaal in een click versie worden uitgebracht. De uiteindelijke collectie is uitgezocht door de winkels van De Comafin Groep. Eijkelkamp; “Onze winkels verkopen iedere dag vloeren en weten precies met welke trends we rekening moeten houden, we zouden wel gek zijn als we geen gebruik zouden maken van deze expertise.”

Producten
Vanaf dag één wist De Comafin Groep dat Marmoleum niet mocht ontbreken. Niet de gewone variant op rol maar een click versie. Eijkelkamp: “Forbo heeft met Marmoleum een product dat aan alle duurzame eisen meer dan voldoet, we zien vanuit de consument veel vraag naar Marmoleum maar ervaren ook de nadelen. Interieur vakmensen die met zware rollen moeten slepen en het te kort aan kwalitatieve stoffeerders. We hebben met Forbo kunnen afspreken dat we een unieke collectie Marmoleum Click kunnen brengen in een afmeting van 30 x 90cm. Een prachtig product.”

Andere producten in de Duurzame Collectie zijn een alternatief op de nu populaire pvc vloeren (zonder pvc component) en een uitgebreide kurkcollectie. Advies verkoopprijzen zijn van €27,95 oplopend naar €58,95, waarbij er een interessante marge is voor dealers.

Display
De Comafin Groep ontwikkelde samen met de leveranciers Dersimo en Headlam voor iedere formule een eigen display en de vloeren worden gebracht onder een eigen naam. Eijkelkamp: “Op deze manier kunnen de winkels zich blijven onderscheiden met unieke concepten. De reacties van de ondernemers zijn geweldig, iedereen staat te trappelen om met de collectie aan het werk te gaan.” De verwachting is dat de uitlevering van de display in Q2, begin Q3 is afgerond. De collectie is exclusief beschikbaar voor winkels die aangesloten zijn bij De Comafin Groep.