DOMOTEX bereidt zich voor op de 33e editie die plaatsvindt van 13 tot en met 16 januari 2022 in Hannover.  “COVER NEW GROUND” is het thema dat net is gekozen om deze editie luister bij te zetten.

Dit thema slaat op een natuurlijke en duurzame omgeving voor werken en wonen en de rol die de vloer daarbij kan spelen als de echte basis van een interieurontwerp. Nieuwe toepassingen, trends en innovaties gaan getoond worden tijdens DOMOTEX 2022 . Met nog 6 maanden te gaan is 95 procent van de ruimte in Hannover volgeboekt. De sfeer is optimistisch bij deelnemers en organisatie voor de eerste fysieke beurs in Hannover sinds een lange tijd. Tegelijkertijd zal de beurs ook digitaal te volgen zijn.

Sonia Wedell-Castellano, Global Director van DOMOTEX bij Deutsche Messe: “Het bewust hergebruiken van materialen, het streven naar een circulaire economie, een nieuwe houding ten aanzien van grondstoffen, gezondheid en welzijn thuis en op het werk. Dit zit allemaal in het centrale thema. ‘COVER NEW GROUND’ onderzoekt hoe duurzaam en gezond de materialen zijn waarvan vloeren worden gemaakt. Maar ook de decoratieve rol wordt niet over het hoofd gezien. Een nieuwe horizon, het ontdekken van nieuwe gebieden. Daar staat het thema voor. We kijken ook naar de huidige logistieke problemen en hoe we hier mee om kunnen gaan als branche.”

“New Coverings”, “New Grounds” en “New Ways to Market”: de drie deelthema’s van DOMOTEX 2022

“New Coverings” gaat in op gezonde woon- en werkomgevingen met milieuvriendelijke materialen en productieprocessen en het streven naar een circulair gebruik. Dit alles in trendgevoelige omgevingen (lees: kleine huisjes en kleinere kantoren, want er wordt nauwelijks gebouwd en de ruimte in de grote steden is schaars en kostbaar).

“New Grounds” verwijst naar volwassen vloeroplossingen, zoals het overlopen van binnen naar buiten, het gebruik van composiet materialen en buitenkarpetten. Maar denk ook aan vloerbedekking aan de wand, zeker bij projecten. Of als deel van het meubilair (desks, banken in openbare ruimten, en dergelijke). Nieuwe toepassingen van vloerbedekking in al zijn verscheidenheid.

“New Ways to Market” is volgens de organisatie het belang van aanpassen aan veranderende marktsituaties. De voorwaarden voor import en export, de relaties met (toe)leveranciers, digitale services en digitale handelsplatforms. Collecties hoeven nu niet meer fysiek vanaf een bepaalde locatie te worden gepresenteerd. Ook in de vloerenbranche is verkoop via social media belangrijk geworden.

Als globaal trefpunt zal de beurs proberen antwoorden te geven op alle vragen waar de branche nu mee zit. De 33e editie van DOMOTEX is dus hybride (fysiek en online) en is van donderdag 13 tot en met zaterdag 16 januari 2022 op het beursterrein van Hannover.

www.domotex.de