In het jaar dat Moduleo, de Belgische fabrikant van luxe pvc vloeren, haar tienjarig jubileum viert, ondergaat het bedrijf een brand update, vindt er een uitbreiding van de productiecapaciteit in België plaats en lanceert men een compleet nieuwe collectie luxe pvc vloeren.

Om klaar te zijn voor de toekomst heeft Moduleo haar assortiment opnieuw gedefinieerd en naast de bestaande collecties LayRed en Moods lanceert zij nu de nieuwe Roots collectie. De nieuwe collectie heeft betrekking op de dryback collectie, waarmee Moduleo 10 jaar geleden is gestart. Men keert terug naar haar Roots, daar waar het 10 jaar geleden begon. De nieuwe driedeling in de collecties zorgt voor eenvoud in het aanbod. Geen sub collecties meer maar 3 duidelijke collecties en 2 installatiemethodes: dryback (Roots en Moods) of rigid click (LayRed).

De LayRed collectie staat voor de ultieme renovatie vloer en de creatieve Moods collectie kenmerkt zich door geometrische vormen, grafische patronen en bijzondere kleuren. Deze heldere positionering van het assortiment is vertaald in de update van het nieuwe logo en de zachte kleurstellingen die bij de collecties worden gebruikt. Een zeer uitgebreide collectie is opgedeeld in 6 stijltrends en een enorm aanbod aan nieuwe designs. Er zijn 15 houtmotieven, 7 visgraat designs en 9 tegel designs, welke allemaal per design in diverse kleuren worden geleverd. Compleet nieuw in de tegelvariant zijn de terrazzo tegels ‘Lugano’ (4 kleuren) en ‘Fiastra’ (5 kleuren). In de houtcollectie zijn er eveneens nieuwe designs te bewonderen, onder andere een rustig eiken ‘Glyde Oak’, perfect voor de Nederlandse markt.

De Roots-collectie is zo divers en levendig als de natuur zelf. Van warme klassiekers als eik en notenhout tot serene natuurstenen en speels terrazzo. Een Roots dryback-vloer blinkt bovendien uit in comfort en kwaliteit. De vakmensen van de Moduleo partners kunnen samen met de eindconsument zeer persoonlijk vloeren realiseren waarbij er volop gemixt en gematcht kan worden.

Momenteel worden alle ruim 500 verkooppunten in Nederland in een nieuw jasje gestoken en uitgerust met de presentatie van deze nieuwe Roots collectie. Moduleo bevoorraad alle partners met nieuw POS materiaal dat bestaat uit nieuwe displays, brochures en natuurlijk een presentatie die straks de eindconsument zal inspireren. De merchandising is gestart in november en loopt nog tot begin volgende jaar. Verder biedt Moduleo een zeer uitgebreid fotobestand dat door de dealers gebruikt mag gaan worden voor hun eigen marketingactiviteiten en voor op hun social media kanalen. Er start een sterke marketingcampagne naar de eindconsument vanaf januari 2023.

Naast de brand update heeft Moduleo flink geïnvesteerd in een nieuwe, state of the art, lakstraat in de reeds bestaande, duurzame fabriek in Avelgem in België. Deze nieuwe lakstraat geeft de ultramatte finishing die in Nederland heel erg gewenst is. De satijnen finish voor bijvoorbeeld een walnootplank kan eveneens perfect worden gerealiseerd in deze nieuwe lakstraat. Het productieproces laat het toe om op basis van het ontwerp de juiste finishing toe te passen. Zo wordt het design zo realistisch mogelijk. De laklaag wordt dus aangepast aan de houtsoort.

Bovendien heeft het R&D team van Moduleo een verbeterde kras-en vlekbestendigheid weten te realiseren. Dit brengt de collectie naar de hoogste klasse van de markt. Productie van Belgische bodem zorgt voor uitmuntende kwaliteit.

De nieuwe collectie bevat ook nieuwe XL formaten. Verder is de embossering verbeterd, nieuwe camera’s op de lijn zorgen ervoor dat het reliëf van de plank tot in het kleinste detail overeenstemt met het motief van het ontwerp. Zo is de plank nog meer natuurgetrouw dan voorheen. Het unieke, dubbele glasvlies zorgt voor een uitstekende dimensionele stabiliteit waardoor de vloer perfect verlegd kan worden op de zelfklevende ondervloer (FlexPro). Hierdoor ontstaan tal van installatie voordelen, zo is er geen geknoei met lijmen, geen tijdverlies met drogen, directe ingebruikname en ontstaat er geen beschadiging aan de ondergrond bij wegnemen van de vloer.

Van onderzoek en testen tot ontwerp en productie, alles gebeurt in eigen huis in België. Zo houdt men het hele productieproces onder controle houden en worden de grenzen van het vakmanschap bij elke stap verlegt. Belgisch design is bekend en bekroond over de hele wereld. Niet alleen op het vlak van design, maar ook in de mode, de kunst, de architectuur en de muziek.

Moduleo zet concrete stappen om tegen 2040 de ecologische voetafdruk te verkleinen. Een derde van de energie waarop de fabriek draait, komt van windturbines. Evenveel als de energie voor meer dan 20.000 huishoudens. Moduleo gebruikt een innovatief gesloten circuit dat het rivierwater van de Schelde oppompt en daarmee de machines in de fabriek afkoelt. Zo bespaart Moduleo een maximale hoeveelheid energie. De vloeren zijn volledig recyclebaar en gemaakt van gerecycleerde materialen van geverifieerde oorsprong. Daarnaast werkt Moduleo alleen met milieuvriendelijke verpakkingsoplossingen, wat overblijft na productie wordt hergebruikt. PVC-afval van het productieproces komt altijd terug in het circuit. Om de patronen en ontwerpen te drukken, gebruikt men alleen inkt op waterbasis. Hetzelfde geldt voor de beschermende laag, zo blijft de lucht in je huis schoon en fris.

Moduleo is een premiummerk van vinylvloeren dat behoort tot de Unilin Group. Unilin is een wereldwijde leider in interieur- en bouwproducten. Met meer dan 8000 werknemers op 105 locaties over de hele wereld die voortdurend werken aan innovatieve oplossingen zodat ze de nieuwste technologieën en materialen tot in huis kunnen brengen.