Ook aan Parketfabriek Lieverdink de vraag hoe zij de bedrijfsvoering volhouden in deze tijden. Kees Pouw geeft antwoord namen het bedrijf uit Doetinchem.

“Met ons gaat het goed. Wij krijgen nog steeds bestellingen van onze klanten. Deels omdat de verkoop bij hen doorgaat ondanks de huidige ingewikkelde periode en deels omdat de planning van de meeste klanten gelukkig tot mei/ juni vol zit.”

“Je ziet wel dat er een afvlakking ontstaat maar dat is logisch. Wij proberen onze klanten te helpen, om er voor ze te zijn en ze te ondersteunen waar we kunnen. Tenslotte zijn we samen sterk!”

“Op dit moment zijn wij een campagne gestart. De Parketnavigator 2.0. met als thema: Gebruik uw virtuele showroom. Wij hebben meerdere introductie en instructie filmpjes gemaakt die onze klanten kunnen gebruiken op Facebook, Instagram of op hun website. Hier wordt op simpele wijze uitgelegd hoe de Parketnavigator werkt en hoe de consument in eerste instantie thuis het programma kan gebruiken om zich te oriënteren. Maar dan moet men wel eerst contact opnemen met de parketzaak in de buurt. Het eerste contact is dan gelegd!”

“Het komt hierop neer dat we onze klanten inspireren om zo goed mogelijk zichtbaar te zijn op sociale media. Immers: de consument gaat ook in deze periode door met de koop en verkoop van huizen. Dus de verkoop van vloeren gaat door. Wij hopen dat wij met onze campagne en met leveren van de filmpjes een kleine bijdrage kunnen leveren.”

“Het is nog te vroeg om exact te weten hoe de branche na de Corona crisis er uit komt te zien. Wij hopen in de komende tijd hier meer zicht op te krijgen. Dat het de komende tijd zwaar voor iedereen zal zijn dat is een gegeven. Wij zijn in ieder geval blij dat de parketzaken gewoon open mochten blijven waardoor de verkoop enigszins door blijft lopen.”