In het najaar van 2021 maakte de gerenommeerde uitgeversgroep “Die Zeit” bekend dat THOMSIT opnieuw was uitgeroepen tot Merk van de eeuw. Op 10 februari volgde de officiële uitreiking van het certificaat tijdens een feestelijke ceremonie in Berlijn. De onderscheiding “Duitse normen – Merken van de Eeuw” definieert het who-is-who van de Duitse economie. Daarmee erkent de uitgever THOMSIT als het in heel Duitsland toonaangevende merk in de vloertechniek.

De prijs “Duitse normen – Merken van de Eeuw” is een van de oudste in Duitsland. Om de drie jaar publiceert de gerenommeerde uitgeversgroep “Die Zeit” onder leiding van Dr. Florian Langenscheidt de bekroonde merken en definieert het de who-is-who van de Duitse economie. Bekroond worden traditionele bedrijven met een hoge graad van erkenning, en merken met duidelijke onderscheidende kenmerken, die in het collectieve bewustzijn staan voor een hele productcategorie.

Na de bekendmaking van de winnaars in het najaar van 2021 vond de officiële uitreiking van de merkenprijs plaats op 10 februari 2022, ter gelegenheid van de boekpremière in Berlijn. THOMSIT werd in 1946 als productmerk van de Thompson-Werke GmbH in Düsseldorf opgericht en maakt sinds 2017 als hoofdmerk voor vloertechniek deel uit van PCI Augsburg GmbH, de toonaangevende fabrikant van bouwchemische producten in Duitsland, met meer dan 1200 medewerkers en een bruto-omzet van bijna 350 miljoen euro. Sinds zijn oprichting heeft THOMSIT, dat in 2021 zijn 75-jarig bestaan vierde, met talrijke innovatieve producten gezorgd voor een revolutie op de markt voor vloerbedekkings- en parket-legmaterialen.

Over de merkregistratie van THOMSIT: www.deutsche-standards.de/marken/detail/thomsit

“Wij zijn verheugd dat THOMSIT opnieuw is uitgeroepen tot Duitslands meest toonaangevende merk in de vloertechniek, en zijn trots dat we hiermee tot de ‘merkkampioenen’ van Duitsland behoren”, aldus Holger Sommer (rechts op de foto bovenaan), Director Business Unit Floor Laying Systems. Maar wat vooral telt, is het vertrouwen van onze klanten in het merk. Het is onze ambitie om dit vertrouwen te blijven houden en te verdienen.”