Net als in 2016 en 2018, is HARO uit het Duitse Rosenheim door het weekblad FOCUS uitgeroepen tot een van de populairste familiebedrijven van Duitsland. Dit onderzoek werd online gehouden onder consumenten in het gehele land.

De criteria om de benaming te krijgen: bedrijven moeten in direct contact staan met de consument, de jaaromzet moet 35 miljoen euro of meer zijn, het moet (grotendeels) een familiebedrijf zijn volgens de regels van de EU. Is het een naamloze vennootschap, dan moeten de aandelen voor minstens 25 procent in handen zijn van een beslissingsbevoegd familielid van de oprichter of de grootaandeelhouder.

In totaal deden 124,197 consumenten mee aan de verkiezing en de 150 hoogst gewaardeerde bedrijven krijgen voor de rest van het jaar de titel van Most Popular Family Business – Prize Winner 2021. Waaronder dus ook Hamberger Industriewerke GmbH. Op de foto ziet u de beide Peter Hambergers (directieleden): junior links en senior rechts. Wie gaat dit mooie merk nu eindelijk weer eens in Nederland op de markt brengen?