In 2019 is de tentoonstellingshal van DOMOTEX asia/CHINAFLOOR door 66.875 vak professionals bezocht waarvan 15.092 internationaal afkomstig uit 107 landen. Op 24 tot 26 maart is het alweer tijd voor de 22ste editie. Deze nieuwe editie staat in het teken van design en trends. Exposanten laten nieuwe producten en ontwikkelingen zien in de hal met een totale vloeroppervlak van 185.000 vierkante meter.

Voor de 22ste editie staat de houtenvloerensector in het thema van massief houten vloeren die geschikt zijn voor vloerverwarming. In de hal worden alle nieuwe technologieën, designs en producten uitgelicht die te maken hebben met vloerverwarming. In China wordt vloerverwarming steeds populairder, 80% van de vloermerken heeft het product al ontwikkeld. Tegelijkertijd stijgt het marktaandeel jaarlijks met 30%. In 2025 wordt er verwacht dat massief houten vloeren die geschikt zijn voor vloerverwarming een totale marktwaarde zullen hebben van 10 miljard RMD (1.4 miljard USD). De internationale en nationale marktleiders zoals Junckers, Foglie d’Oro, Edelholz, IBF, Teclic, Nature, Fudeli, Bloor, Jinyi, Licher, Nuogao en Moganshan hebben al aangegeven aanwezig te zijn om hun producten tentoon te stellen. In de hal van houten vloeren zullen ook de nieuwste ontwikkelingen op gebied van de InnovAction campagne geshowd worden.

Bij het elastische vloeren segment worden ook de SPC vloeren geshowd. Naast het elastische vloeren segment zal er ook een inspiratie hal, een InnovAction campagne gericht op woningen en een design forum zijn. Hier zullen beroemde designers het publiek meer vertellen over het gebruik van elastische vloeren in het interieur. InnovAction is vernieuwd en laat nu de nieuwe producten in passende interieurlocaties zien. Deze nieuwe InnovAction is ideaal voor leveranciers om hun nieuwe producten en ideeën aan bezoekers te laten zien en zo up-to-date te blijven met trends in de markt.

Het tapijtsegment richt zicht op interieurontwerp met daarbij een speciale hal voor thuis- en designtapijten. De ‘host hall’ wordt gebruikt voor een tapijt show van luxe merken. Na de succesvolle eerste editie in 2019 komt de Chinese Original Carpet Design Show terug om het werk van jonge Chinese tapijt designers te promoten. Om de Oosterse tapijten en vloerkleden in de schijnwerpers te zetten staan deze in een nieuw gebied: de Treasure of Orient. Bekende tapijt producerende landen als Duitsland, België, Iran en Turkije komen ook terug om hun producten te laten zien in de tapijt hal.

Meer informatie over de DOMOTEX asia/CHINAFLOOR 2020: http://www.domotexasiachinafloor.com/

Met dank aan Tatum de Hulster voor de vertaling uit het Engels.