Een merk in geweven vinyl introduceren kan op verschillende manieren. Het Belgische ntgrate kiest voor een persoonlijke benadering door de verschillende kwaliteiten te koppelen aan persoonsnamen en karaktereigenschappen. Een familie.

“Ontdek de nieuwste generatie van geweven vinyl vloerbekleding. Een inspirerende collectie van 6 designs en 62 nieuwe kleuren, aangepast aan de persoonlijkheid van elke klant. Ontmoet noble Melvin, wild Luna, fair Ruby and co. Maak kennis met de ntgrate® familie. De nieuwste generatie vloerbekleding die zich aanpast aan elk karakter: van gentle elegant tot dynamisch brave. En dat maakt de ntgrate® familie zo bijzonder.”

“Met ntgrate verleg je grenzen. Aan de basis ligt dan ook onze grenzeloze zoektocht naar inspirerende trends. Wil je een vernieuwende vloer? Kijk dan vooral buiten de lijnen. Onze designers en technici gingen op stap met trendwatchers, modeontwerpers en kleurexperten. Overal ter wereld vonden ze ideeën: van retro fotografie in Berlijn tot moderne kunst in New York. Het resultaat? Een uitgebreide collectie vloerbekleding met uitgesproken vormen, kleuren en karakters.”Kijk, zo prikkel je een publiek dat zichzelf graag ziet als trendy en open voor vernieuwing.

Ntgrate is er in tegelvorm (50x50cm), rolvorm (2m) en klic planken. “Zoek je nog meer effect? Kies dan voor de uitdagende snijpatronen. De kleuren hebben ook aansprekende namen: Mistig grijs. Smaragdgroen. Dieprood. Strak antraciet. “Onze ontwerpers trokken naar het buitenland en werden kleurenvangers. Egaal beige of wild patchwork? Alles is mogelijk.” Kleurenvanger; ik vind het het woord van de dag.

Elke lijn heeft een eigen gezicht. Interne en externe designers werkten motieven uit op basis van tientallen namen en persoonlijkheden. Zit je eigen naam ertussen? Dat kan geen toeval zijn.”

De fabrikant somt de troeven nog eens even op:
– voldoet aan klasse 33 : zwaar commercieel gebruik
– 40% trommelgeluidsverbetering
– hoogste classificatie van brandgedrag (EN 13501-1 : Bfl,s1-d0)
– geschikt voor intensief gebruik (rolstoelen – zwenkwielen)
– slipweerstand > 0.3
– geschikt voor natte ruimtes
– zeer goede weerstand tegen vlekken
– rafelvrije naden
– uitgebreid gamma : tegels, banen, Klic, Kult
– hoog design-gehalte

En, nogmaals, de slim gekozen persoonlijkheden van de collecties:

Collectie “gentle” : Be honest. Be true. Just be. Voor ‘gentlemen’ en ‘ladies’.
Collectie “fair” : Fair play. I’m straight with a twist.
Collectie “noble” : Noblesse oblige. Jij noemt me elegant. Ik verkies nobel.
Collectie “brave” : Dare to be brave?
Collectie “wild” : Go Wild. Kan jij me temmen?
Collectie “strong” : My strength, your power.

Ik kan me voorstellen dat er (jonge) consumenten zijn die zich in een van deze karakteristieken herkennen. Waar herken ik mezelf in? Mmm…daar moet ik nog eens even voor gaan zitten. Op de foto uit de serie Wild de Jade. En, helaas, Ingmar zit niet tussen de 62 namen…