Vloeren fabrikant Gerflor ziet af van deelname aan de BAU in München volgend jaar. Het Franse bedrijf geeft aan op andere manieren het contact met klanten te gaan zoeken en uit te bouwen.

In het verleden was de bouwbeurs in de Beierse hoofdstad, die om het jaar plaatsvindt, een belangrijk kanaal om klanten te ontmoeten en nieuwe klanten te winnen, zo geeft het bedrijf aan. Maar de editie van vorig jaar viel tegen: er kwamen minder bezoekers dan verwacht en na een kosten-baten analyse te hebben gemaakt laat men de beurseditie van volgend jaar aan zich voorbijgaan. “De beurs is nog herstellende en zoekende na de pandemie, dat is duidelijk, en we denken dat beurzen als BAU nog steeds relevant zijn maar wij kiezen voor iets anders”, aldus Michael Stein, marketingdirecteur van Gerflor.

De fabrikant kiest de komende tijd voor het deelnemen aan kleinere, regionale beurzen en het direct contact zoeken met architecten, retailers en consumenten via social media. Het past in het beeld dat grote, internationale vakbeurzen steeds vaker terrein en reikwijdte verliezen aan het rechtstreeks benaderen van doelgroepen via instagram, youtube en whatsapp door bedrijven en het focussen op lokale bijeenkomsten.