De Global Flooring Alliance (GFA) bestaat volgend jaar 30 jaar. Een mooie gelegenheid om een nieuwe gedragscode voor de leden en een nieuw logo in te voeren. De vereniging van parketimporteurs en groothandels wil hier mee uitdrukken dat het nog verder professionaliseren nooit stilstaat.

De gedragscode houdt zich bezig met duurzaamheid, sociale thema’s (ik denk dan aan het vaak gebruikte Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) en juridische onderwerpen. Voorbeelden van het eerste: leden worden aangemoedigd om een verantwoord bosbeleid te ondersteunen, net als recyclen en het doorvoeren van verantwoord omgaan met afval. “De leden verbinden zich daar niet alleen in woord en daad aan, maar ook in volle overtuiging van het nut van deze handelingen”, aldus Einar Gottskalksson, voorzitter van de GFA.

“Het nieuwe logo geeft onze vereniging een moderne uitstraling die zeer herkenbaar zal zijn in de vloerenbranche voor de komende jaren. Tijdens onze zomerbijeenkomst in Finland zullen we verdere plannen uitwerken voor ons jubileum volgend jaar. We laten zo snel mogelijk horen wat die plannen zijn!”

De GFA telt per land 1 lid om zodoende zakelijke conflicten tegen te gaan. De club komt twee keer per jaar bij elkaar: tijdens de Domotex in januari en in de zomer bij een van de lidstaten. De GFA beoogt parketvloeren te promoten, evenals het uitwisselen van kennis en informatie op het gebied van producten, de markt en de techniek van parket. De leden helpen elkaar ook bij het nemen van strategische beslissingen (zoals overnames, vermoed ik).

Meer info, ook over de nieuwe gedragscode: www.globalflooringalliance.com