HARO lanceert een Room Visualizer: consumenten kunnen thuis zien hoe de vloeren van de Duitse fabrikant er uitzien in hun woning. Dat klinkt voor ons als Nederlandse consumenten misschien niet bijzonder, voor Duitsers is dit het zeker en waarschijnlijk voor veel (Nederlandse) parketprofessionals ook.

HARO presenteerde twee jaar geleden al digitaal POS materiaal en de mogelijkheid om als detaillist een digitale update via de fabrikant uit Rosenheim te ontvangen. Op de BAU in 2019 presenteerde het bedrijf een app waarmee tijdens de verkoop alle details over de vloer aan een klant kunnen worden getoond. De app bevat nu deze nieuwe configurator die ook op de site haro.com staat.

De verkoper neemt een foto van de ruimte waar de vloer gepland is, uploadt deze foto in de app en de vloer naar keuze wordt op schaal over de foto heen gelegd. Het aantal kamers en vloeren is onbeperkt. Meubelen, mensen, schaduw en andere zaken op de foto worden meegenomen in de weergave van de vloer. Vervolgens stuurt de verkoper een kopie van de foto naar de klant. Is deze tevreden met de foto dan kan hij direct een sample bestellen bij de online sample shop (de sample shop is voorlopig alleen nog in het Duits). HARO biedt de Room Visualizer in zeven talen aan. Nog niet in het Nederlands…