Steeds meer consumenten kijken tegenwoordig verder dan het prijskaartje: is een bedrijf duurzaam en neemt het sociale en ecologische verantwoordelijkheid? In dit kader heeft vloerenfabrikant HARO uit Rosenheim in Duitsland, net als vele malen eerder, een TOP ranking gewonnen in de Deutschland Test 2021.

ServiceValue, een consultancy bureau, voerde een onderzoek uit waarbij respondenten werd gevraagd om de bedrijven aan te wijzen die in hun ogen opmerkelijk duurzaam zijn. Extra punten werden toegekend voor sociaal ondernemen en verantwoord zakendoen. Consumenten gaven HARO hoge cijfers voor alle onderdelen. Ook voor de vloeren zelf, die volgens consumenten duurzaam en kwalitatief hoogstaand zijn. Binnen de categorie van vloerenfabrikanten bereikte het Beierse bedrijf zo de toppositie van dit onderzoek.

In de gedachten van (Duitse) consumenten is HARO dus een duurzaam merk en de detaillist kan daar zijn voordeel mee doen, zo stelt de fabrikant. Directeur Peter M. Hamberger van het familiebedrijf: “We zijn er trots op dat deze award aangeeft dat we op de goede weg zijn wat betreft transparantie en duurzaamheid in alles wat we doen. We zijn er ook trots op dat we gezonde vloeren produceren met certificaten zoals Blaue Engel. We verbeteren onze eco balans continu: van de grondstoffen die we gebruiken tot de energiebronnen voor onze productie en logistiek. Leven in harmonie met de natuur is waar we voor staan.” Op de foto het fabriekscomplex in Rosenheim.