De wereldwijde omzet van de leden van de MMFA (Vereniging van producenten van modulaire vloerbedekkingen in meerdere lagen) was in 2021 27 procent hoger dan in 2020.

Vloeren op basis van hout van de leden van de MMFA waren goed voor een verkoop van 15 miljoen m² wereldwijd en dit was een stijging van slechts 1,6 procent ten opzichte van 2020. Polymeer producten stegen naar 105 miljoen vierkante meter werldwijd verkocht. Daarbinnen zijn LVT vloeren, niet geheel verrassend, de lijstaanvoerder met een stijging van 27 procent. SPC (dus met een minerale kern)Hierbij gaar het om 46 miljoen en 49 miljoen vierkante meter. EPC steeg met 80 procent naar 9,3 miljoen verkochte vierkante meter wereldwijd.

Binnen West-Europa zijn de grote markten voor polymeer producten Duitsland (17 miljoen m2), Frankrijk (14 miljoen m2), het Verenigd Koninkrijk (5 miljoen m2) en Nederland (4,5 miljoen m2). Daarbinnen zijn voor rigid LVT zijn de specifieke cijfers van de top 3: 10 miljoen vierkante meter (Duitsland), 6 miljoen vierkante meter (Frankrijk) en 2,6 miljoen vierkante meter (Nederland). Kijken we naar het Oosten dan is Polen koploper met 1,4 miljoen vierkante meter gevolgd door Rusland met 369.667 vierkante meter. Tot op de laatste vierkante meter berekend, dus.

LVT klik? Frankrijk nummer een, met 8, 2 miljoen verkochte vierkante meters. Daarna Duitsland (6,9 miljoen), het Verenigd Koninkrijk (3, 3 miljoen en Nederland (1, 9 miljoen). Voor het beeld: nummer vijf is Zwitserland met 295.083 vierkante meter. Rusland was in 2021 goed voor 912.887 vierkante meter klik LVT.

Hout, modulair en in meerdere lagen: Duitsland blijft de koploper met 10,1 miljoen vierkante meter. Daarna Oostenrijk (1,5 miljoen) en Zwitserland (493.693). In het Oosten was in 2021 de Tsjechische Republiek de lijstaanvoerder met 432.194 verkochte vierkante meter.