Het nieuws hing eigenlijk al in de lucht vanaf het moment dat de groothandel werd overgenomen door de Belgische fabrikant van vloeren en wandpanelen, nu is het officieel: de naamsverandering van Koninklijke Peitsman naar Unilin.

“Deze naamswijziging markeert een belangrijke stap voorwaarts voor het bedrijf. Klanten kunnen hierdoor profiteren van de voordelen van een efficiëntere bedrijfsvoering en schaalvergroting”, aldus Unilin.

Met deze verandering wordt Unilin verdeeld in vier verkoopteams: Quick-Step, Moduleo, Projecten en Distributiemerken. “Deze wijziging stelt ons in staat om 100% focus op de klant te garanderen”, aldus Danny Englebert, General Manager Unilin Flooring Nederland. “Vanaf 1 juni kan de Nederlandse klant bij Unilin al zijn favoriete merken en producten kopen, zowel online als bij één van onze 11 filialen in Nederland.” Anouk van Rooijen, Manager Branches en Customer Services, heeft de afgelopen maanden hard gewerkt om de uniformiteit van de huisstijl in alle filialen te waarborgen. “We zijn erg blij met deze verandering!”, zegt zij enthousiast.

Richard Lensen, Business Director Partner Brands, voegt hieraan toe: “Vanaf 1 juni zal Unilin Flooring Nederland tevens Quick-Step rechtstreeks aan haar klanten leveren. De schaalvergroting en de integratie van verschillende merken bieden onze klanten vele voordelen, waaronder logistieke efficiëntie en innovatieve ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid.” Op de foto bovenaan van links naar rechts Richard, Anouk en Danny. Hieronder een vrachtwagen zoals we die dus niet meer gaan tegenkomen op onze wegen.