PPC gaat vanaf januari 2023 de exclusieve distributie in zowel Nederland en België verzorgen van de volledig vernieuwde Aspecta Essentials, Excellence en Contours LVT-vloerencollecties en het Allure Rigid Core programma. De Aspecta en Allure collecties zullen in het eerste kwartaal van 2023 in Nederland en België worden geïntroduceerd.

HMTX Global, met haar merk Aspecta behoort wereldwijd tot de top 2 grootste producten van LVT- vinylvloeren en heeft hun Europese verkoophoofdkantoor gevestigd in Nederland. Het van origine Amerikaanse bedrijf is een specialist in LVT vloeren en maken eigentijdse vloeren. Ze beschikken over een ruime ervaring op dit gebied en brengen een uitgebreide range aan producten van uitzonderlijke kwaliteit, superieur ontwerp en kleur, evenals unieke afwerking, duurzaamheid en veiligheid. Alle decoren zijn In-register embossed (“IRE”), wat inhoudt dat tekening en structuur in de plank gelijklopen, voor een levensecht effect. Alle LVT-producten zijn Phtalaten-vrij en beschikken over een PU afwerking met ingestrooide keramische deeltjes, de zogenaamde Duraspecttm coating.

De nieuwe Aspecta collectie bestaat uit meer dan 225 posities, en is verkrijgbaar in dryback-, Rigid Core Click- (SPC) en Isocore-Click (EPC) en Loose-Lay LVT-uitvoeringen en zijn geschikt voor zowel consument- en projectmatige toepassing. Met ruim 80 items direct uit voorraad leverbaar bij PPC, en de overige collectie direct vanuit het grote centrale Aspecta magazijn in Roosendaal, zorgt PPC er altijd voor dat alles snel geleverd kan worden. Met Aspecta gaat PPC zowel de residentiele als de commerciële markt bedienen. Binnen de segmenten zal de focus gaan liggen op Hospitality & Leisure, Healthcare en Housing.

 

Speciale aandacht voor veilige en duurzame productie, transparantie wat betreft productingrediënten en langdurige samenwerking met vertrouwde productiepartners zorgen ervoor dat Aspecta vloeren voldoen aan de hoogste Europese kwaliteitsnormen en daardoor bijdragen aan veilige en gezonde interieurs. Alle Aspecta vloeren worden middels state-of-the-art productietechnologieën vervaardigd. Aspecta’s JUST label certificaat waarborgt dat alle 1600 productiemedewerkers in goede handen zijn, op het gebied van veiligheid, diversiteit, arbeidsvoorwaarden en betrokkenheid bij de gemeenschap. Voorts is Aspecta trots op de eigen duurzaamheidstraditie, waar de LEED- en Green Globes-gecertificeerde gebouwen een goed voorbeeld van zijn.

Aspecta beschikt over verschillende duurzaamheidscertificaten zoals een ‘Indoor Air Comfort GOLD’, Dit certificaat toont aan dat de vloeren van Aspecta bijdragen aan een gezond milieu in huis. Met de lancering van de 2 nieuwste carbon-neutrale collecties, Excellence en Contours draagt Aspecta zelfs z’n steentje bij aan het behoud van de wereld.

PPC is de perfecte ‘One-stop-shop’, met bijna 16.000 artikelen hebben ze alles in huis voor de parketteur. Daarnaast bieden ze gratis levering, is er 6 dagen in de week de mogelijkheid om af te halen, hebben ze een gunstige retourregeling en technische productondersteuning. Ook biedt PPC een unieke 4-uurs garantie op vloeren: bij productiefouten leveren ze binnen vier uur vervangend materiaal op de werkvloer!

 

Achter de schermen wordt momenteel hard gewerkt aan een state-of-the-art website waar alles te vinden is met betrekking tot Aspecta. Zo is hier een roomvisualiser te vinden waar je de Aspecta vloer kan bekijken in de ruimte naar keuze. Ook bestel je hier gemakkelijk een sample naar keuze en uiteraard is er ook een dealerlocator op te vinden.

“We zijn erg trots dit mooie merk toe te mogen voegen aan ons portfolio. Met Aspecta bieden we een hoogwaardig pvc-merk met gigantische marktpotentie, voor bijvoorbeeld grote projecten in hotels /restaurants, tot invulling van de badkamervloer en alles wat daar tussenin zit. Dit kan in verschillende kwaliteiten, patronen en in een zeer breed scala van goede decoren. Uiteraard weer beschikbaar gemaakt met de juiste service zoals klanten van ons mogen verwachten en tevens met waanzinnige presentatiemogelijkheden voor in de showroom,” aldus Danny Benschop, operationeel directeur PPC.